Perearstiga kontakteerumine

Infot, kas valida oma terviseküsimuse lahendamiseks EMO või perearstikeskus, saate siit

Perearstikeskuses on tervisega seotud probleemide või küsimuste lahendamisel esmaseks kontaktisikuks Teie pereõde. Perearst võtab vastu ainult eelregistreeritud patsiente.

Pereõde hindab Teie probleemi ja otsustab, kes ja millal Teie probleemiga tegeleb. Vajadusel broneerib ta Teile vastuvõtuaja perearsti või pereõe juurde või annab info perearsti telefonikontaktiks ja perearst helistab Teile ise.

Pereõe telefoninumbri leiate kodulehelt Vastuvõtuajad alt.

Kui Teil ei õnnestu kabineti telefonil õde kohe kätte saada, siis kontakteeruge registratuuriga (tel 605 0601) ja paluge registratuuri töötajal end kirja panna õe telefonikontaktiks (tagasihelistamiseks). Täpsustage registratuuri töötajaga üle oma kontaktandmed ja hoidke telefon käepärast. Kui helistasite enne kella 14.00, siis võtab õde Teiega samal päeval ise ühendust, kui helistasite pärast kella 14.00, siis hiljemalt järgmisel päeval. Kui Te kahel korral pereõe kõnele ei vasta, siis õde Teiega rohkem ühendust võtta ei proovi.

Vastuvõtule registreerimine

Vastuvõtule tuleb ALATI ette registreerida. Selleks helistage pereõele või registratuuri või kasutage veebiregistratuuri (www.medicum.ee). Veebis registreerudes on oluline valida probleemile vastav õige teenus.

Juhime tähelepanu, et pereõde osutab mitmeid teenuseid, sealhulgas:

  • kroonilise haiguse ravimi retsepti pikendamine;
  • erinevate tervisetõendite väljastamine;
  • kergemate infektsioonhaiguste ravi alane nõustamine;
  • sõeluuringute ja sõltuvusprobleemide alane nõustamine.

Kui Teil tekib kahtlus õige teenuse valimisel, võtke ühendust oma pereõe või registratuuriga.

Probleemi puhul, mis nõuab kiiremat sekkumist, kui Teile pakutud esimene vaba aeg, palume helistada oma pereõele või registratuuri kaudu registreeruda pereõe telefonikontaktile.

Patsienti, kes on tulnud ette teatamata kohale,  ei võta vastu oma perearst. Vajadusel võtab teid vastu valvearst kuni 3-tunnise ooteaja jooksul. Kui Teil on kiireloomuline probleem, siis võtke  ühendust oma pereõega, kes broneerib Teile vajadusel aja perearsti juurde või lahendab probleemi muul moel. Kui Teie terviseprobleem ei nõua kiiret meditsiinilist sekkumist, on õel või registratuuri töötajal õigus registreerida Teid vastuvõtuks üldjärjekorda.

Vastuvõttude korraldus

Kui Te ei saa kokkulepitud ajal vastuvõtule tulla,  siis palun tühistage oma aeg esimesel võimalusel, helistades registratuuri telefonil 605 0601.

Kui Te hilinete vastuvõtule enam kui 5 minutit, siis palume arvestada sellega, et eelisjärjekorras teenindatakse õigeaegselt vastuvõtule jõudnud patsiente.

Kui jõuate kohale ajal, mil Teile planeeritud vastuvõtuaeg on läbi, Teid enam vastu ei võeta ning Teil tuleb registratuuris kokku leppida uus vastuvõtuaeg.

Kui Te tulete vastuvõtule mitme pereliikmega, siis palun broneerige igaühe jaoks eraldi aeg.

Kui Teil on mitu erinevat terviseprobleemi, palun pidage eelnevalt pereõega telefonitsi nõu – võib-olla on mõistlik broneerida pikem vastuvõtuaeg.